شرکت توسعه تجارت آواتاج

۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

دستیابی به اهداف برای کسب و کارها تنها با تکیه بر سیستم های راه اندازی ایمیل مارکتینگ امکان پذیر نیست. تمام واحد تجاری باید با اهداف هماهنگی داشته باشند، در غیر این صورت بازاریابی ایمیلی به تنهایی موفق نیست. به طور مثال اگر استراتژی اینترنتی شما، افزایش ترافیک وب سایت است تا مخاطبان بتوانند بیشتر در سایت ثبت نام کنند باید همین هدف را برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ اجرا کنید. تعیین کردن صحیح اهداف به تصمیم گیری صحیح درباره این سیستم بازاریابی کمک می کند. سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیز باید با اهداف بازاریابی ایمیلی همسان باشد.

 

نکات زیر را برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ رعایت کنید:
تمام پیام ها و استراتژی های مربوط به بازاریابی و فروش را به عنوان یک واحد کلی بررسی کنید و ارتباطات را در جهت پشتیبانی از یکدیگر زمان‌بندی کنید.
در طراحی و راه اندازی ایمیل مارکتینگ دقت کنید که کارمندان و دیگر شرکای کاری حتماً از اهداف شما مطلع باشند و بر طبق آنها با مشتریان، عرضه کنندگان کالا و خدمات و تمام مخاطبان رفتار کنند.
دست یابی به اهداف کوچک تر را به کارمندان واگذار کنید و خودتان به عنوان سرپرست تیم، اهداف بزرگتر را دنبال کنید.
برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ باید یک لیست ایمیل معتبر و با کیفیت تهیه کنید. جمع آوری لیست با کیفیت به جذب مشتریان بهتر کمک می کند. بهتر است یک پایگاه داده های ایمیلی آماده کنید. به روز رسانی لیست ایمیل در هر سال الزامی است. از نرم افزارهای ساده نظیر اکسس یا اکسل برای لیست ایمیل هایتان استفاده کنید. از هر روش که می توانید برای تهیه اطلاعات و ایمیل استفاده کنید. شرکت در نمایشگاه ها، جمع آوری اطلاعات به صورت شخصی، مراجعه به وب سایت‌های اینترنتی، نمونه هایی از بهترین روشهای گردآوری ایمیل برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ است.

  • توسعه تجارت آواتاج

  • محتواهای چگونه و چرا:

محتواهایی که برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید می‌کنید می توانند چگونگی یا چرایی یک مطلب یا فرآیند را شرح دهند. برای این کار از تصاویر ویدیویی یا صوت برای توضیحات ساده و تکمیلی استفاده کنید. این روش بازاریابی بسیار قوی و موثر است. اگر بتوانید چگونگی و چرایی را در قالب یک فهرست یا لیست به محتوا اضافه کنید مخاطبان بیشتری جذب می کنید.

  • محتواهای مربوط به پاسخ به سوالات:

یکی از جذاب ترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی در تولید محتوا، تهیه پست هایی است که به سوالات متداول در یک حوزه پاسخ می دهد. پاسخ دادن به سوالات می‌تواند ترافیک کاربران شما را افزایش دهد. حتی می توانید استراتژی‌ های کمپین های تبلیغاتی خود را نیز بر اساس متداولترین پرسش ها و پاسخ ها از مشتریان تشکیل دهید.

  • محتواهای چک لیست:

محتواهای چک لیست برای بازاریابی شبکه های اجتماعی آن دسته از محتواهایی هستند که یک چک لیست را در مراحل متوالی بررسی می ‌کنند. این چک لیست ها برای تکمیل یا انجام کاری استفاده می شوند. به طور مثال تهیه چک لیست مسافرتی سفرهای خارجی یا تهیه چک لیست خرید خانه یا چک لیست بستن چمدان برای سفر، نمونه ‌هایی از این محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی هستند.

  • محتواهای مبتنی بر حل مشکل ارائه راه حل:

یکی از تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید محتوا مبتنی بر ارائه راه حل ها برای مشکلات است. این پست ها ظاهر ساده ای دارند. شما باید ابتدا یک مشکل یا نیاز را مطرح کنید و سپس یک راهکار ساده برای آن ارائه دهید. تهیه یک عکس با کیفیت یا یک ویدیو می ‌تواند این کار را جذاب تر جلوه دهد.

  • محتواهای سریالی:

یکی از بهترین و پیشرفته ترین و موثرترین تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از محتواهای سریالی است. محتواهای سریالی به پست هایی گفته می شود که موضوعات را به چند بخش تقسیم می کند و هر بار یکی از آنها منتشر می ‌شود. متوالی بودن و سریالی بودن پست ها موجب جذب مخاطبان بیشتر در مدت طولانی مدت می گردد؛ به طور مثال، روزهای دوشنبه یا پنجشنبه یا هر روز دلخواه را به این کار اختصاص دهید.

  • توسعه تجارت آواتاج

هنگام طراحی ایمیل بسیاری از نکات مهم وجود دارند که برخی از آنها با اهداف بازاریابی دیجیتالی نیز هم راستا هستند. به طور کلی قبل از اینکه یک ایمیل مارکتینگ را راه اندازی کنید باید درباره این خدمات یک طرح کتبی داشته باشید. تصمیم‌گیری درباره محتویات ایمیل، برنامه ریزی برای پشتیبانی و تجزیه تحلیل بازخورد ها، تصمیم‌گیری درباره شکل ظاهری، تعیین اهداف برای ایمیل مارکتینگ، بازخورد مخاطبان نسبت به یک ایمیل خاص، نمونه‌ای از برنامه‌هایی هستند که در طراحی ایمیل مارکتینگ به کار می روند.

ایمیل مارکتینگ یک وسیله بازاریابی فوق العاده است اما نمی توان به طور واقعی از یک ایمیل با برای چند بار استفاده کرد و توقع داشت که میزان فروش را افزایش دهد. در طراحی ایمیل همواره دقت داشته باشید که مخاطبان، وقت زیادی را برای خواندن جزئیات نمی گذارند. ایمیل های شما باید کلی و خلاصه باشد.

از عبارت های جذاب در متن ایمیل استفاده کنید؛ به طور مثال “قیمت استثنایی خرید بسته آموزشی…….”؛ “تخفیف ویژه به مناسبت…. برای خرید بسته آموزشی…..”، نمونه هایی از عبارت های جذاب هستند. در پایان متن ایمیل می توانید با عباراتی نظیر “روی پیوند زیر کلیک کنید” یا “این ویدیو را همین الان ببینید” یا “این کوپن را چاپ کنید و تخفیف بگیرید” استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در طراحی کمپین بازاریابی ایمیلی، ایمیلی که تنها شامل متن باشد نه تنها قدرت تأثیرگذاری ندارد، بلکه خواندن و تشخیص جزئیات آن سخت است. همواره ساده ترین عناصر طراحی را برای ایجاد ظاهر بهتر استفاده کنید. ایمیل ها باید از نظر شکل پیوندها، رنگ ها، صفحه آرایی، نماد و نشانه ها، درج لوگو در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

 

در طراحی ایمیل مارکتینگ، مشتری را تعیین کنید. مشخص کنید چه کسانی به خدمات و محصولات شما نیاز دارند. آیا این ایمیل را برای مشتریان قبلی میفرستید یا مشتریان جدید؟!

برای طراحی ایمیل مارکتینگ قوی از عملیات اجرایی خود یک تقویم تهیه کنید. زمانبندی درست را برای ارسال ایمیل ها باید بنویسید وگرنه به اهداف شما آسیب می زند. برای اینکه بهتر بتوانید تشخیص دهید که آیا این سیستم اهداف شما را دنبال کرده است یا خیر، باید پاسخ های ایمیل را یا بازخوردها را تحلیل و بررسی کنید. اگر محتوای ایمیل به بررسی کلی نیاز دارد، حتماً تغییرات کوچکی در آن بدهید.

پیشنهاد می کنیم برای پیگیری روش های طراحی ایمیل و بازاریابی دقیقتر، این استراتژی ها را به یک شخص حرفه ای نظیر شرکت های ایمیل مارکتینگ واگذار کنید.

  • توسعه تجارت آواتاج

در حقیقت ویدئو مارکتینگ، به معنی ارائه اطلاعات لازم و مورد نیاز و شاید جالب توجه برای جامعه ی مخاطب محصول و خدمات است تا بتواند ضمن ارتباط بهتر و بررسی ملموس تر کالا یا پروژه ی ارائه شده، مقایسه ی عمیق تر و مستند تری بین انواع گزینه های قابل انتخاب گرفته و بهترین تصمیم گیری برای خرید یا برقراری رابطه ی تجاری را اتخاذ کند.
این رشته به صورت حرفه ای یکی از انواع بازاریابی آنلاین یا اینترنتی به حساب می آید و توانسته است با توجه به گسترش دانش و تخصص بازاریابی، جای خود را در میان انواع صنایع و حوزه های قابل معرفی باز کند.
ویدئو مارکتینگ در طول زمان تغییرات و چالش های منحصر به فرد خود را داشته و امروزه شامل انواع گوناگونی می شود که هر نوع می تواند مخاطبین خاص خود را جذب کرده و تاثیر متفاوتی بر ذهن مشتری یا علاقمند به ورود در یک پروژه ی تجاری بگذارد.
در حالت بسیار ساده، ویدئو مارکتینگ به معنی ارائه اطلاعات و معرفی محصول یا خدمات تحت یک فایل ویدئویی کوتاه است. البته این اتفاق لزوما به معنی تبلیغ برای فروش نیست، چرا که در این صورت بازاریاب و صاحب کالا و خدمات با ذهنیت و نگرش محدود و آسیب پذیری وارد حوزه ی بازرگانی و داد و ستد شده است. بلکه هدف از این کار، معرفی و ترویج نام و مشخصات برند و سازمان ارائه دهنده است. به عبارت دیگر، آشنایی مخاطب با برند فروشنده می تواند تاثیر بهتر، عمیق تر و با دوام تری در مقایسه با فروش داشته باشد.

  • توسعه تجارت آواتاج

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های بازاریابی دیجیتال است. از زمانی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، دنیای رسانه های اجتماعی را با یک تحول و تغییر عظیم روبرو کرد. کاربران شبکه اینستاگرام در تمام جهان، عکس ها، تصاویر و فایل های ویدیویی خود را به اشتراک می گذارند؛ چیزی که هم اکنون به عنوان پیج اینستاگرام میشناسیم.

اینستاگرام یک پلتفرم مورد علاقه برای بیشتر از ۹۰ درصد کاربران در سراسر جهان است. جای تعجب نیست که متخصصان بازاریابی دیجیتال از این رسانه به عنوان یک ابزار کارآمد برای موفقیت و تبلیغات استفاده کنند. روش های اینستاگرام مارکتینگ، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بازاریابان از این شبکه برای به اشتراک گذاری عکس استفاده می کنند. حتی برخی از متخصصان که در بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت می‌ کنند تمایل دارند مخاطبان خود را از هر گوشه و کنار جهان پیدا کنند؛ اگر در یک فضا موفق نشوند به مسیر دیگری تغییر می ‌دهند.

روش ها و استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ آشکار است؛ فقط کافی است اندکی در این باره مطالعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

دلایل زیادی وجود دارد که کسب و کارهای آنلاین را به استفاده از روش اینستاگرام مارکتینگ هدایت می کند. نکات مهمی نیز در استفاده از شبکه اینستاگرام برای بازاریابی یا فعالیت وجود دارد. به طور کلی برای اینکه یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ داشته باشید باید اهداف خود را تعیین کنید و نتایجی را که به دست می آورید تجزیه و تحلیل نمایید. شاید تعجب کنید اما ریزترین نکات در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که اگر آن‌ ها را رعایت کنید به موفقیت می رسید.

  • توسعه تجارت آواتاج

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور کلی شامل تعیین اهداف و برنامه ریزی برای تولید محتوای موثر است. صفحات خالی در رسانه ‌های اجتماعی مورد توجه قرار نمی گیرند. اگر می خواهید در تجارت الکترونیکی و رشد کسب و کار خود موفق عمل کنید، محتوای مناسب برای انتشار در شبکه های اجتماعی تولید کنید. برای انتشار محتوا باید برنامه ریزی هفتگی یا ماهانه داشته باشید.

نوشتن محتوای مفید، یکی از اصول اجرایی در تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی است. هنگامی که مردم در اینترنت جستجو می کنند به دنبال محتواهای کاربردی و مهم هستند. آنها می خواهند از چگونگی ها، دلایل، مزایا، کاربردها، نکات مهم یا راهکارها در موضوعات مختلف اطلاعاتی به دست آورند. در شبکه‌های اجتماعی، محتوای مفید منتشر کنید که هم رایگان باشد و هم جذاب؛ این کار موجب معتبر شدن محتواهای شما می ‌شود. تکنیک ها و راهکارهای موثری وجود دارند که موجب می‌شود پست ها و مطالب شما در شبکه های اجتماعی دیده شوند.

  • توسعه تجارت آواتاج

  • زمانی که ایمیل ها را می خوانید توجه کنید که آیا قالب ایمیل ها مناسب اهداف کاری شما هستند یا خیر. متن و قالب ایمیل باید متناسب با اهداف شما طراحی شده باشد، به گونه‌ای که نیاز به تغییر آنها احساس نشود.
  • برای نوشتن یک ایمیل موثر از خود ۴ سوال اصلی بپرسید: “چرا حالا ایمیل را ارسال کنم؟”؛ “چه کسی به ایمیل من اهمیت می دهد؟” ؛ “چرا باید به ایمیل من اهمیت بدهند؟”؛ “آیا این ایمیل همان چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند و به آن نیاز دارند؟”.
  • برای ارسال هر ایمیل باید برنامه ریزی کنید که بازخورد مشتری یا مخاطب را از آن دریافت کنید.
  • در انجام بازاریابی ایمیلی توجه داشته باشید که اهداف طراحی ایمیل را بر این مبنا قرار دهید که چرا مردم باید از شما خرید کنند. سعی کنید دلایل قانع کننده ارائه دهید که آنها را به خرید محصول یا خدمات شما تشویق کند.
  • برای انجام ایمیل مارکتینگ باید عنوان های تاثیرگذار برای ایمیل خود انتخاب کنید. عناوین کنجکاو کننده یا عناوینی که به نفع مشتری باشد و عناوینی که نیاز یا مشکلی را از مشتری برطرف کنند در اولویت قرار دارند.
  • یکی از نکات مهم در انجام ایمیل مارکتینگ نوشتن یک متن اصولی است. متن ایمیل تاثیر گذار، یک هنر است. در متن شما باید مقدمه، متن اصلی، نتیجه گیری و پا نوشت قرار داشته باشد. پانوشت در ایمیل مارکتینگ کلمات یا عبارت ها یا لینک هایی هستند که برای به اشتراک گذاری یا ورود به صفحه وب سایت مناسب می باشند.
  • در انجام ایمیل مارکتینگ، زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل ها انتخاب کنید معمولا اگر ایمیل ها در ساعات کاری و در صبح ارسال شوند نتیجه بهتری دارند. حتی الامکان ارسال ایمیل هنگام شب خودداری کنید.
  • یکی از ایده های جذاب برای نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی این است که اعداد و ارقام یا قیمت ها را به صورت شگفت آور بنویسید؛ به طور مثال “4 ایده برای انجام …”؛ “10 نکته برای…..”؛ “5 پیشنهاد شگفت انگیز برای خرید…..”؛ “مکان هایی که برای خرید محصول…… مناسب هستند” و … .
  • توسعه تجارت آواتاج

در حقیقت این فایل ها با ارائه ی همزمان اطلاعات به صورت تصویر و صدا، باعث درک بیشتر و ذخیره ی بهتر مطلب در ذهن می شوند. چرا که بشر از ابتدا و از دوران کودکی، با دریافت تصویر و صدا به صورت همزمان، با جهان پیرامون خویش ارتباط برقرار کرده و آنچه می بایست فرا می گرفته را برداشت کرده است. لذا تماشای ویدئو، تناسب بیشتری با روش یادگیری و دریافت دیرینه ی انسان از دنیای اطراف دارد.
در همین راستا می توان اینطور تحلیل کرد که با توجه به اهمیت فرآیندهای بازاریابی به عنوان راه کارهای تاثیرگذاری بر ذهن و سلیقه ی مخاطب، این رشته ی همسو با تجارت و بازرگانی هم می تواند از فواید فیلم و به عبارت بهتر فایل های ویدئویی استفاده ی شایانی داشته باشد.
به همین دلیل یکی از روش های بسیار پرطرفدار در میان انواع بازاریابی، بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ است.

  • توسعه تجارت آواتاج

اکنون که با اهمیت ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار ها آشنا شدید لازم است در یک قسمت مجزا به مراحل انجام ایمیل مارکتینگ اشاره‌ای داشته باشیم. هدف شما از ایمیل مارکتینگ باید کاملاً مشخص باشد. اگر می خواهید افراد، ایمیل های شما را بخوانند باید ایمیل هایی را طراحی کنید که آنها دوست دارند. با وجود هزار و شرکتی که در هر روز ایمیل های مختلف به مخاطبان می فرستند، باید کاری کنید که ایمیل های تان متمایز و برجسته باشد. انجام ایمیل مارکتینگ را از طریق شرکت‌ های ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه ای دنبال کنید. اگر ترجیح می دهید این کار را خودتان انجام دهید ابتدا یک آموزش مختصر در این باره به دست آورید.

انجام بازاریابی ایمیلی، طراحی و نوشتن یک ایمیل به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد، یک هنر محسوب می شود نه یک فرمول کاری. چند نکته در ادامه کار مطرح می‌کنیم که برای بهبود و ارتقاء مهارت های طراحی و نوشتن ایمیل مناسب اند. با این نکات بهتر می توانید ایمیل های خود را برجسته سازید.

  • توسعه تجارت آواتاج

بازاریابی یکی از مهمترین نیازهای هر بازاری است و بازاریابی دیجیتالی از جدید ترین انواع بازاریابی به حساب می آید. برای پیشبرد اهداف یک کسب و کار در فضای دیجیتال، نیاز به این نوع بازاریابی به شدت احساس می شود و باید کاملا مورد توجه قرار گیرد. فرقی نمی کند کسب و کار مبتنی بر اینترنت باشد یا یک کسب و کار حقیقی، در هر صورت راه حل گسترش بازار، بازاریابی دیجیتالی است.

برای این‌که بدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست و آن را به طور روشنی تعریف کنیم، باید درباره‌ی آن‌چه که با آن مرتبط نیست صحبت کنیم. قبل از هر چیز باید گفت که این نوع بازاریابی شامل شکل‌های سنتی بازاریابی مثل رادیو، تلویزیون، بیل‌بورد و یا موارد چاپی نمی‌شود زیرا این شیوه‌ها بازخورد و گزارش سریع ارائه نمی‌دهند.

مطمئنا، برخی از آدم‌ها ممکن است به “درخواست به اقدام” یک آگهی از این رسانه‌ها واکنش نشان بدهند اما به هیچ وجه نمی‌توانیم تعداد کسانی که آن را دیده یا شنیده‌اند، بدانیم. چنین داده‌هایی (البته در حد حدس و گمان) مدت‌ها بعد از درج نخستین آگهی جمع‌آوری می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ اساسا بر اینترنت تمرکز دارد، که هم یک وسیله‌ی ارتباطی است و هم یک رسانه‌ی بازاریابی بسیار قدرتمند، چنان‌چه دابل‌کلیکِ گوگل اخیرا ثابت کرده‌است. بنابراین بازاریابی دیجیتال می‌تواند به عنوان ترکیبی از ارسال و دریافت فناوری‌های اینترنتی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی دیده شود.

از آن‌جا که این نوع بازاریابی، دیجیتال است، یک موتور گزارش‌گر می‌تواند درون یک کمپین گذاشته شود و به سازمان اجازه بدهد که بلافاصله روند عملکرد کمپین را ببیند، مثلا این‌که چه چیزی توسط یک کاربر دیده می‌شود، چند بار و به چه مدت و همین‌طور نرخ واکنش و خریدهایی که صورت می‌گیرد. لطفا توجه داشته باشید که فناوری‌های بازاریابی هر کدام روشی دارند و همه‌ی آنها نمی‌توانند انواع یکسان گزارش را ارائه بدهند. همچنین بازاریابی دیجیتالی دائما در حال تغییر و تحول است و تمام مدت فناوری‌های جدید به وجود می‌آیند.

  • توسعه تجارت آواتاج